Nieuwe site live zetten? Vergeet SEA niet!

Nieuwe site live zetten? Vergeet SEA niet!

Bij de livegang van een nieuwe website zien we vaak erg veel aandacht voor SEO (Search Engine Optimization). Vaak is de techniek hiervan goed op orde, maar wordt in veel gevallen SEA (Search Engine Advertising) nog wel eens vergeten. Dit is natuurlijk erg zonde, want het aantal conversies zal hierdoor waarschijnlijk een stuk lager gaan uitvallen. We zullen je daarom in dit artikel laten weten wat je zoal kunt doen om ervoor te zorgen dat je advertising goed blijft lopen als je een nieuwe website lanceert!

Klopt de indeling van je campagnes nog?

Vaak zijn je SEA campagnes voor een deel ingedeeld op dezelfde manier als de website. Je zult misschien nieuwe categorieën hebben gedefinieerd. Dus wil je deze ook goed doorvoeren in je SEA campagnes. Loop ze daarom allemaal even langs en kijk of het nog klopt. Een als je advertising doet heb je baat bij goed georganiseerde campagnes, dus vergeet dit absoluut niet!

Zijn er URL’s veranderd?

Misschien zijn er nieuwe URL’s bijgekomen tijdens de livegang van je website. Controleer dit goed en pas ze zo nodig aan binnen je advertentie omgeving. Als jouw ads niet verwijzen naar de juiste URL’s zijn je inspanningen voor niks geweest en dat wil je natuurlijk voorkomen.

Geen idee?

Heb je geen idee waar je moet beginnen of ben je bang dat je een hoop dingen over het hoofd zal zien? Neem dan gewoon even contact op met een online marketing bureau. Er zijn veel bureaus die je graag willen helpen en ook het werk uit handen willen nemen. Zo kun je bijvoorbeeld is contact opnemen met een bureau als Dutch Blue voor de juiste hulp!

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *