Ooit gehoord van de uitdrukking ‘meehuilen met de wolven in het bos’? De truc is om juist helemaal geen wolf te zijn, maar een tijger!
Ga maar na. Wolven zijn er al genoeg, dus wil je opvallen, eruit springen op alle mogelijke manieren. Door jezelf een tijger te tonen, bijvoorbeeld.
Snap je hoe je dat naar een onderneming kunt vertalen? Want het is al best moeilijk om met iets compleet nieuws op de proppen te komen. Dikke pluim voor je wanneer dat je toch lukt! Maar doe je toch iets waar talloze anderen zich ook al mee bezig houden, dan zul je dat op een uitzonderlijke manier moeten doen om je van je concurrentie te onderscheiden.
Ook je online aanwezigheid speelt in deze tijden een grote rol. Want je doelgroep moet jou kunnen vinden in Google. Maar dan moet ‘s werelds grootste zoekmachine eerst jou in het vizier hebben! Gelukkig zijn er verschillende handige manieren waarop je dat aan kunt pakken. Namelijk via content en linkbuilding!
Content
Het is heel populair om je website tegenwoordig meer en meer op afbeeldingen en video’s te baseren, want daarmee scoor je wel. Dat klopt maar aanvullende informatie is van onschatbare waarde voor je publiek. Bovendien is dat waar Google jou op vindt! Door populaire zoektermen in je content te verwerken word je door de zoekmachine opgepikt. Zijn je begeleidende teksten kwalitatief hoog en werkelijk uniek? Ook dat kan Google erg waarderen! Zo kom je heel hoog in de zoekresultaten te staan en op die manier weet jij je doelgroep te bereiken.
En zo loop jij voor op vele concurrenten. Massa’s aan webwinkels hebben een paar korte zinnetjes – vaak nog heel erg gebrekkig op het gebied van spelling en grammatica – om informatie mee te geven die jou als bezoeker allang bekend is. Maar dan kan dus gelukkig anders!
Linkbuilding
Meerdere wegen leiden naar succes. Zo hebben content en linkbuilding andere methoden, maar hetzelfde resultaat: jouw webpagina’s naar topposities krijgen in de zoekresultaten!
Linkbuilding wil zeggen dat je op relevante websites verwijzingen naar elkaar uitwisselt. Zo zijn links naar bepaalde pagina’s in veelvoud aanwezig op het Internet en dat wordt door Google gadegeslagen. En dat is dus aan de zoekresultaten heel goed te zien!
Kortom, dit zijn twee fenomenen waar je als ondernemer niet met de pet naar kunt gooien. Het zijn in deze digitale manieren dé manieren om jezelf te bewijzen en, belangrijker nog, zichtbaar te maken. Ben jij een professional en heb jij iets te delen met je doelgroep – of zelfs de wereld? Zorg dan dat mensen die van jouw diensten gebruik willen maken niet meer om je heen kunnen!